Курс "Зарубіжна література" викладається за підручником для закладів загальної середньої освіти "Зарубіжна література "
Вступ. Література. Мораль. Людяність. Золоті сторінки далеких епох
Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача. Літературні премії світу, письменники-лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовність.
Завдання
- Опрацюйте навчальні відео та презентації
- Виконайте завдання, виходячи із сучасних реалій
- Виконайте інтерактивне завдання
Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи.
Йоганн Вольфґанґ Ґете. «Фауст» (І частина), останній монолог Фауста (ІІ частина). Віхи життя та значення діяльності Й. В. Ґете для світової культури. Історія створення трагедії «Фауст». Особливості композиції. Проблематика.
Завдання
- Опрацюйте навчальне відео
- Опрацюйте матеріал
- Буктрейлер "Фауст" Й. В. Ґете
- Аудіокнига "Фауст" слухати
РМ. (у) Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття й призначення людини
Завдання
- Опрацюйте навчальне відео
- Схарактеризуйте образ Фауста за поданим планом
- Виконати тести
Опозиція Фауст – Мефістофель. Фауст і Маргарита. Жанрова своєрідність твору.
Завдання
- Опрацюйте навчальне відео
- Опрацювати презентацію
- Чимало художників різних часів зверталися до цього твору, що в черговий раз підкреслює його актуальність.Розгляньте репродукції та проаналізуйте:
- хто на них зображений;
- який настрій передають дані полотна;
- до якої частини твору (епізоду) можна віднести кожну з картин.
Модернізм
Модерністська проза початку ХХ ст. (загальна характеристика). Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство. Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст. Ф. Кафка, Дж. Джойс і М. Пруст як зачинателі модернізму в європейській прозі. Франц Кафка (1883 – 1924). «Перевтілення». Життя і творчий шлях Ф. Кафки. Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення»
Завдання
- Опрацюйте навчальне відео, відео
- Художній фільм "Перевтілення"
Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність. Розкриття у творі світового буття як абсурдного. Особливості композиції, функції фантастики. Характерні риси стилю Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі.
Завдання
- Опрацюйте навчальне відео
- Опрацюйте матеріали презентації
- Афоризми Ф. Кафки. - Проблемне питання.
Альбер Камю (1913 – 1960). Віхи життя й особливості світогляду А. Камю. Роман «Чума». Сюжет твору. Історичне підґрунтя.
Завдання
- Опрацюйте навчальне відео
Абсурд і трагічний стоїцизм у романі «Чума». Система образів.
Завдання
- Опрацюйте навчальне відео
Художні особливості роману «Чума», його філософський зміст. Символіка чуми.
Завдання
- Опрацюйте навчальне відео
РМ. (у) Дискусія «Проблема вибору людини в межовій ситуації та особистої відповідальності за цей вибір у романі «Чума»
Завдання
- Опрацюйте навчальне відео
- Опрацюйте матеріал презентації
- Виконайте інтерактивну вправу
Контрольна робота №1 за розділами «Вступ», «Золоті сторінки далеких епох», «Модернізм» (тести ).
Ґійом Аполлінер (Вільгельм Альберт Володимир Олександр Аполлінарій Костровицький, 1880 – 1918). «Зарізана голубка й водограй». Ґійом Аполлінер – поет-авангардист. Зв’язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині лірики. Збірки «Алкоголі. Вірші 1898 – 1913 рр.», «Каліграми. Вірші Миру і Війни». Специфіка віршованої форми каліграми «Зарізана голубка й водограй». Тема кохання й часу у вірші «Міст Мірабо». Верлібр у творчості Ґійома Аполлінера.
Завдання
- Опрацюйте навчальне відео
Райнер Марія Рільке (1875 – 1926). «Згаси мій зір…», «Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея» (огляд). Своєрідність поглядів і поетики Р. М. Рільке. Діалог ліричного героя з Богом «Згаси мій зір…».
Завдання
- Опрацюйте навчальне відео
5 сонетів збірки «Сонети до Орфея» Рільке написав усього лише за місяць у 1922 році, коли жив у Швейцарії. Основною темою «Сонетів» є мистецтво. Уже в першому сонеті циклу «Ось дерево звелось...» Орфей втілює силу поезії, що активно сприяє перетворенню хаосу на світ гармонії форм і образів, справжній «людський світ».
Рільке змінив усталену форму сонета (два чотиривірші й два тривірші). Його сонет має два чотивірші й один шестивірш.
Античний Орфей, що ще з часів Давньої Греції персоніфікував чарівну владу мистецтва над світом, у модерністській інтерпретації Рільке став чільною постаттю процесу оновлення й одухотворення світу. Як людина, що зійшла у царство мертвих й повернулася звідти, тобто пройшла шлях рослини від «смерті» до «воскресіння», він втілює ідею вічної метаморфози, що відбувається у природі.
Переосмислюючи у своїх сонетах античні сюжети, Рільке наголошує на енергії духовного перетворення світу, яку випромінює Орфеєве мистецтво. У традиційну легенду-історію про Орфея він вводить нові, філософські мотиви: поєднання космічного і земного як двох складових одного цілого — Всесвіту.
Рільке не йде за сюжетом античного міфу: він скористався ним, щоб вибудувати свій власний поетичний світ. Орфей, поет — співець, зливається з образом поета Рільке. У сонетах оспівується самоцінність людини, яка приходить у цей світ, щоб жити, утверджується життя з його земними реаліями. Орфей XX століття став співцем для людей — не для богів.
Українською мовою «Сонети до Орфея» переклали Микола Бажан і Василь Стус.
Переосмислення античних міфів у віршах митця «Орфей, Еврідіка, Гермес», збірка «Сонети до Орфея». Філософський характер і художня довершеність лірики поета.
Завдання
- Опрацюйте навчальне відео
- Досліди
Федеріко Ґарсіа Лорка (1898 – 1936). Жанрове розмаїття його лірики. «Про царівну Місяцівну», «Гітара»
Завдання
- Опрацюйте навчальне відео
- Додаткові матеріали Біографія та лірика Федеріко Ґарсіа Лорка
- Записати літературний паспорт творів
https://dovidka.biz.ua/gitara-lorka-analiz/
https://dovidka.biz.ua/pro-tsarivnu-misiatsivnu-analiz/
Яскраві образи й символи у віршах Федеріко Ґарсіа Лорки. Своєрідність художнього світу Ф. Ґарсіа Лорки.
Завдання
- Опрацюйте презентацію
- Тест
Контрольна робота №2 за темою «Шедеври європейської лірики першої половини XX ст.»
-Тест
Повторення вивченого у І семестрі
Немає коментарів:
Дописати коментар